Uplatnění

Uplatnění absolventa v praxi

  • Absolvent se uplatní ve zdravotnických zařízeních lůžkového i ambulantního charakteru a v domácí ošetřovatelské péči
  • Dále jako zdravotnický pracovník v zařízeních sociální péče a to zejména v léčebnách dlouhodobě nemocných, v ústavech sociální péče, ve stacionářích pro osoby se zdravotním postižením, v zařízeních geriatrické péče a v zařízeních hospicové a geriatrické péče.
  • Pod odborným dohledem nebo přímým vedením všeobecné sestry nebo porodní asistentky poskytuje absolvent ošetřovatelskou péči a ve spolupráci s lékařem se podílí na preventivní, léčebné, rehabilitační, neodkladné, diagnostické a dispenzární péči v rozsahu své odborné způsobilosti stanovené vyhláškou MZ ČR.
  • Absolvent je vzděláván tak, aby získal potřebné odborné vědomosti, dovednosti a návyky, ale i širší všeobecné vzdělání a dovednosti důležité pro další vzdělávání a uplatnění se na trhu práce.

Odborné kompetence absolventa

    • Provádět činnosti základní ošetřovatelské péče a podílet se na poskytování vysoce specializované ošetřovatelské péče
      • sledovat fyziologické funkce a stav pacientů,
      • provádět komplexní hygienickou péči,
      • provádět prevenci proleženin,
      • provádět rehabilitační ošetřovatelství,
      • provádět nácvik sebeobsluhy s cílem zvyšování soběstačnosti pacienta,
      • podílet se na zajištění herních aktivit dětí
      • podávat léčebné přípravky s výjimkou aplikace nitrožilní a do epidurálních katétrů a intramuskulárních injekcí u novorozenců a dětí do 3 let věku
      • odebírat biologický materiál, provádět vyšetření biologického materiálu získaného neinvazivní cestou a kapilární krve semikvantitativními metodami
      • zavádět a udržovat kyslíkovou terapii
      • podílet se na ošetření akutní a chronické rány
      • pracovat se zdravotnickou dokumentací
    • Poskytovat základní ošetřovatelskou péči (pod odborným dohledem všeobecné sestry, porodní asistentky nebo lékaře)
    • osvojit si zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti a rozpoznat možnost nebezpečí úrazu nebo ohrožení
    • znát zásady poskytování první pomoci při náhlém onemocnění nebo úrazu a dokázat poskytnout první pomoc

Další schopnosti a dovednosti, které se rozvíjí u studentů a absolventů oboru:

  • Schopnost se efektivně učit a reálně si stanovit potřeby a cíle svého vzdělávání
  • Schopnost porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, varianty řešení a zdůvodnit je, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
  • vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných a vhodně se prezentovat
  • dosáhnout jazykové způsobilosti potřebné pro komunikaci v cizojazyčném prostředí nejméně v jednom cizím jazyce
  • posuzovat reálně své fyzické a duševní možnosti, odhadovat důsledky svého jednání a chování v různých situacích
  • ověřovat si získané poznatky, kriticky zvažovat názory, postoje a jednání jiných lidí
  • mít odpovědný vztah ke svému zdraví, pečovat o svůj fyzický i duševní rozvoj, být si vědomi důsledků nezdravého životního stylu a závislostí
  • adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky, podle svých schopností a možností je pozitivně ovlivňovat, být připraveni řešit své sociální i ekonomické záležitosti, být finančně gramotní
  • pracovat v týmu, podílet se na realizaci společných pracovních a jiných činností, přijímat a odpovědně plnit svěřené úkoly
  • přispívat k vytváření vstřícných mezilidských vztahů a k předcházení osobním konfliktům, nepodléhat předsudkům a stereotypům v přístupu k druhým
  • jednat v souladu s morálními principy a zásadami společenského chování, přispívat k uplatňování hodnot demokracie
  • chápat význam životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje
  • vhodně komunikovat s potencionálními zaměstnavateli, prezentovat svůj odborný potenciál a své profesní cíle
  • efektivně aplikovat matematické postupy při řešení různých praktických úkolů v běžných situacích
  • pracovat s informacemi různých zdrojů nesenými na různých médiích (tištěných, elektronických, audiovizuálních) a to s využitím prostředků informačních a komunikačních technologií
  • uvědomovat si nutnost posuzovat rozdílnou věrohodnost různých informačních zdrojů a kriticky přistupovat k získaným informacím, být mediálně gramotní

Obory studia

Kdo chce být v životě prospěšný, může studovat některý z oborů naší školy:

Logo školy

RSS

Nastavte si RSS kanál příspěvků z našeho webu a nepřijdete o zajímavé informace o dění ve škole

Návod

Zřizovatel školy

Partneři

Sociální partner školy

Nemocnice Rudolfa a Stefanie

Partneři soutěže v anglickém jazyce

Časopis Bridge

Student agency