Home » Maturita » Hodnocení praktických a písemných zkoušek » Zdravotnický asistent – praktická zkouška

Pro uchazeče
  • 4. 11. 2019
  • od 10 do 15 hodin

  • 12. 12. 2019
  • od 14 do 17 hodin

  • 14. 1. 2020
  • od 14 do 17 hodin

    Rozhodujete se, který obor naší školy si vybrat?

    Zřizovatel školy

    Logo školy

    Škola udržitelného rozvoje

    Certifikat

    Zdravotnický asistent – praktická zkouška

    1. Aplikace teoretických znalostí

    • získávání informací o nemocných, stanovení priorit ošetřovatelské péče, teoretické zdůvodnění výkonů

    2. Instrumentální dovednosti

    • realizace ošetřovatelské péče dle stanovených priorit, dodržování BOZP, organizační schopnosti, respektování práv pacientů, aktivita, schopnost empatie, spolupráce se zdravotnickým týmem, sebehodnocení

    3. Komunikace

    • verbální a nonverbální komunikace, úroveň společenské a profesionální komunikace

    4. Dokumentace

    5. Ústní obhajoba

    Výsledky se klasifikují podle následujících kritérií:

    Stupeň 1 (výborný)

    Žák si získá přesné a ucelené informace o nemocném. Definuje onemocnění, příčiny, příznaky, popíše vyšetřovací metody a léčbu. Dokáže teoreticky zdůvodnit jednotlivé činnosti a realizuje ošetřovatelskou péči dle stanovených priorit. Dodržuje předpisy BOZP, spolupracuje se zdravotnickým týmem. Využívá prvky aktivní ošetřovatelské péče, uplatňuje profesionální komunikaci a empatii.

    Stupeň 2 (chvalitebný)

    Žák si získá přesné a ucelené informace o nemocném. Definuje onemocnění, příčiny, příznaky, popíše vyšetřovací metody a léčbu. Prokazuje drobné teoretické nedostatky při jednotlivých ošetřovatelských činnostech dle stanovených priorit. Dodržuje předpisy BOZP, spolupracuje se zdravotnickým týmem. Využívá prvky aktivní ošetřovatelské péče, uplatňuje profesionální komunikaci a empatii.

    Stupeň 3 (dobrý)

    Žák si získá informace o nemocném s občasnou pomocí učitele. Definuje onemocnění, příčiny, příznaky, vyšetřovací metody a léčbu s drobnými nedostatky. Teoretické zdůvodnění dílčích činností prokazuje na průměrné úrovni. Ošetřovatelskou péči realizuje dle stanovených priorit s pomocí. Dodržuje předpisy BOZP, spolupracuje se zdravotnickým týmem. Využívá prvky aktivní ošetřovatelské péče, uplatňuje profesionální komunikaci a empatii.

    Stupeň 4 (dostatečný)

    Žák si získává informace o nemocném s pomocí učitele. Prokazuje teoretické nedostatky v oblasti klinické i ošetřovatelské. Ošetřovatelskou péči realizuje nesamostatně, u dílčích výkonů se dopouští závažných chyb. Poskytuje ošetřovatelskou péči pouze na pasivní úrovni, vázne organizace práce. Dodržuje předpisy BOZP, spolupracuje se zdravotnickým týmem. Komunikativní dovednosti jsou průměrné až podprůměrné.

    Stupeň 5 (nedostatečný)

    Žák si získává informace o nemocném na nedostatečné úrovni. Prokazuje značné teoretické nedostatky v oblasti klinické i ošetřovatelské. Ošetřovatelskou péči realizuje nesamostatně, u dílčích výkonů se dopouští zásadních hrubých chyb. Poskytuje ošetřovatelskou péči na pasivní úrovni pouze pod vedením učitele, není schopen samostatné organizace práce s ohledem na potřeby nemocných. Dodržuje předpisy BOZP, vázne spolupráce se zdravotnickým týmem. Komunikativní dovednosti jsou podprůměrné.

    Projekt

    Projekt Vzděláním ke kvalitě je spolufinancován Evropskou unií.

    Sociální partner školy

    Katalog škol