V prvních zářijových dnech proběhly formou zážitkové pedagogiky jednodenní adaptační kurzy pro letošní 1. ročníky. Všechny třídy absolvovaly soubor aktivit, které měly přispět k rychlejšímu seznámení se nových žáků mezi sebou navzájem i s třídním učitelem.
Hry a aktivity měly za cíl podpořit vznik dobrých vztahů ve třídě, spolupráci žáků v různě velkých skupinách, rozvíjet komunikaci, zlepšovat empatii, toleranci a předejít tak vzniku sociálně patologických jevů. Přispěly rovněž k navázání vztahu důvěry mezi žáky a třídním učitelem a umožnily rozkrýt skupinovou dynamiku, včetně zjištění přirozených autorit mezi žáky v rámci třídy.
Motivační a seznamovací hry navodily přátelskou atmosféru, pomohly k zapamatování jmen nových spolužáků. Aktivita „Profil na jednu stránku“, ve které se žáci sami představovali ostatním, sloužila k bližšímu poznání jejich osobnostních vlastností, zájmů
a pro třídního učitele může být cenným zdrojem informací pro práci v hodinách i mimo výuku.
Součástí kurzu byly i ukázky (včetně obrazových materiálů) různých učebních technik, které mohou žáci využít při svém studiu a které jim pomohou, efektivně se učit.
Dle pozitivních ohlasů žáků i kolegů učitelů se domníváme, že adaptační kurz splnil svůj cíl
a v jednotlivých třídách byla navozena přátelská atmosféra.