Součástí výuky psychologie je i nácvik komunikačních dovedností s různými typy klientů a také vedení poradenského rozhovoru. Děvčata ze třetího ročníku oboru sociální činnost měla za úkol ve dvojicích natočit krátký poradenský video nebo audiorozhovor. Téma (problémovou situaci) i rozdělení rolí (poradce – klient) si volily dívky samy. Nejčastěji se objevovala témata: alkoholismus v rodině, domácí násilí, problémy dítěte ve škole, návštěva sociální pracovnice v rodině atp. Ve videu měly zároveň použít všechna pravidla a zásady pro vedení rozhovoru s klientem. Úkol “třeťandy” splnily perfektně, vznikly úžasné a naprosto věrohodné rozhovory, které se od reálných moc nelišily. Prakticky si mohly vyzkoušet, jak je někdy obtížné člověku poradit, a zároveň pomoc nevnucovat. Byla to také trochu i příprava na souvislou praxi, kterou teď v lednu absolvují v konkrétních zařízeních.