Žákyně 2. ročníku oboru sociální činnost se zúčastnily své první 2týdenní odborné praxe. Samy si ji zajistily a pracovaly zejména v mateřských a základních školách, v alternativních školách s programem Montessori, ve školní družině a v zařízení sociálních služeb. Na praxi vykonávaly dohled nad dětmi při hře, na procházkách v přírodě, při hygieně, stravování, odpoledním odpočinku i na výletech. Připravovaly pomůcky a program pro děti, dělaly osobní asistenci, procvičovaly s dětmi jemnou motoriku, nacvičovaly nové básně a písně, pomáhaly s učením. V zařízení, které slouží klientům s mentálním postižením žákyně pomáhala na domácnosti při ranní hygienické péči, připravovala a podávala stravu, pomáhala s oblékáním klienta, uklízela domácnost, účastnila se rehabilitační aktivizace (na lůžku, na vozíku, v chodítku), chodila s klienty na procházky. Ze školy žákyně využily vědomosti z předmětů sociální politika a služby, IKT, zdravotní nauka, psychologie, pedagogika, český jazyk, anglický jazyk, matematika, hudební a výtvarná výchova. Z odborné praxe vypracovávaly žákyně “Zprávu” a v předmětu sociální politika a služby o ní vedly diskuzi. Žákyním se na praxi velmi líbilo a všichni vedoucí praxe naše studentky velmi chválili.